logo EU a MŠMT

Druhou lednovou neděli vyrazili žáci osmých ročníků za sněhovou nadílkou do šumavského lyžařského střediska na Špičáku. Konečně tak mohli trávit dny na horách v rámci lyžařského výcviku, na který se těšili a který se minulý rok z důvodu uzavření lyžařských areálů nekonal. Naším přechodným bydlištěm se na šest dní stal hotel Kolibřík, kde jsme se v nedělních odpoledních hodinách ubytovali. Hned druhý den ráno jsme nazuli lyžařské boty a lyže a šli sbírat první zkušenosti na malou sjezdovku vedle hotelu.

Tam se kluci a dívky rozdělili podle svých lyžařských schopností do tří družstev, a protože sněhové podmínky byly naprosto ideální, nic nebránilo tomu začít s upevňováním dovedností a návyků oblíbeného sportu - lyžování. Ti zkušení se po několika rozcvičujících jízdách vydali do areálu na Špičáku a začátečníci se postupně seznamovali s technikou sjíždění. Už po prvním dnu se mnohým z nich dařilo udělat velké pokroky, a tak odpoledne už někteří začátečníci zvládali sjíždět mírnější svah na sjezdovce.

Sněhové podmínky i počasí byly po celý týden tak perfektní, jako bychom si je objednali. Ráno i odpoledne jsme stále zdokonalovali techniku sjíždění a užívali si nádherné výhledy do okolí, které nám vrcholky sjezdovek poskytovaly. Pedagogové se střídali u jednotlivých družstev a děti tak mohly od každého z nich “nasát“ něco specifického a poučit se z jejich lyžařských zkušeností. Po večerech jsme se setkávali u společných aktivit, kde se žáci seznamovali s důležitými informacemi a kde se také oceňovaly dobré skutky či zajímavé výkony. Společně jsme také zhlédli videa a fotky, které během dne učitelé nafotili a natočili a nad kterými jsme se pak při promítání skvěle bavili a zároveň se z nich poučili. Kluci a holky si užívali společné chvíle a bavili se hrami a společnými aktivitami.

Speciálním a trochu jiným dnem byla středa, kdy všechna družstva vyrazila na celodenní výlet na běžky. Po náročnějším stoupání do kopce na Hofmanky jsme nazuli běžky a nádhernou krajinou se potom už, víceméně po vrstevnici, oddávali další, pro mnohé nové, zimní aktivitě – běžeckému lyžování. Sníh se třpytil v paprscích slunce, které nás ohřívaly v mrazivém dni a spolu s endorfiny z pohybu nám vytvářely veselou náladu. Po patnácti kilometrech jsme se vrátili do Železné Rudy, kde jsme si prohlédli město a vláčkem se pak vrátili zpátky na Špičák.

Celých šest dní uteklo jako voda, a tak se nám v pátek odpoledne moc nechtělo odjíždět od všech těchto skvělých zážitků, které jsme si ale odváželi s sebou v našich myslích zpátky do naší brdské vísky. Na tu jsme se vlastně také těšili, stejně jako na rodiče, kteří nás ve večerních hodinách s radostí vítali.