logo EU a MŠMT

Jeden z předmětů, který se v distanční výuce vyučoval poněkud netradičně, byla tělesná výchova. Proto jsme se pro naše žáky a žákyně snažili s kolegy vymyslet co nejzajímavější výzvy, abychom je nalákali ven a k pohybu, který jim měl pomoci k odreagování a kompenzaci od několikahodinového sezení před obrazovkami monitoru počítače.

Jednou z našich výzev byla Dubnová turistická výzva. Podstatou této “challenge“ bylo turistické putování po okolí Strašic v oblasti brdských lesů a sbírání bodů návštěvou námi vytipovaných míst. Kluci a holky dostali seznam fotografií s názvy míst a jejich bodovým ohodnocením. Bodové ohodnocení místa rostlo vzdáleností, kterou museli žáci ujít, a množstvím nastoupaných výškových metrů. 

Objevily se zde vrcholy jako například Tok, Houpák, Bábovka, Kamenná, Lipovsko, Vlč, Kotel, Žďár……a zajímavá místa, ke kterým patřily třeba Hamr v Dobřívě, studánka Bublalka, zámeček Tři Trubky nebo Žlebecké rybníky u Cheznovic.

Děti se nadšeně vrhly do sbírání bodů a zaplavovaly nás půvabnými a veselými fotografiemi z navštívených míst – neboť podmínkou započítání bodů byl důkaz v podobě fotografie na daném místě. Dostávali jsme i milé zprávy o příhodách, které společně s kamarády nebo rodinou naši malí turisté zažili, a povzbuzující report o tom, že je vlastně fajn chodit do lesa a nechat se kochat jeho vůní, zvuky a pohodou. Mezi nejnadšenější a nejúspěšnější sběratele bodů patřili: Denda Ciprová, Niky Tomášová, Bára Stryalová, Anička Halamová, Kája Tomášková, Markéta Štokrová, Terezka Brabcová, Terezka Nodžáková, Vanesa Müllerová a Kačka Paulová. Z chlapců to byli: Pavel Štokr, Jakub Smola, Pavel Zajíc a Alex Málek.

Jsme rádi, že děti tato výzva zaujala a přivedla je k dalším pohybovým návykům, které jim snad co nejdéle zůstanou a přispějí tak k jejich zdravému životnímu stylu a zároveň jako hluboká studnice, ze které mohou čerpat množství nových a zajímavých zážitků.

Mgr. Pavla Hrazdilová